.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف روستاي تاريخي مدفون در گيلان
بقاياي يک روستاي تاريخي مدفون در منطقه «لگ موج» شهرستان املش در استان گيلان شناسايي کند. به گفته ولي جهاني ، کارشناس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان ، اين بقاياي فرهنگي شامل ديوارهاي سنگي و آجري و پي بناهاي قديمي است و از آنجا که سفالينه هاي متنوعي در جاي جاي اين محوطه 30هکتاري پراکنده اند، اين احتمال وجود دارد که اين بقايا، بازمانده اي از آثار مدفون شده شهر تاريخي تميجان باشند. اين محوطه تاريخي که 30هکتار مساحت دارد، با نام هاي محوطه لگ موج Aو Bو تپه قبرستان تقسيم بندي شده است. اين منطقه با توجه به اين که روي تپه اي واقع شده ، احداث جاده از وسط اين محوطه تاريخي در گذشته سبب شده است ، ديواره جاده با بقايايي از آثار فرهنگي تاريخي مربوط به دوره هاي مختلف برخورد کند. تميجان يکي از شهرهاي معروف دوران صفويه بوده که به عنوان مرکز حکومت رانکوه محسوب مي شده که ضرابخانه ، مسجد، پل و بناهاي ارزشمندي داشته و در دوره صفويه در اوج شکوفايي بوده است. در متون تاريخي بارها درباره اين منطقه ذکري به ميان آمده است و از آنجا که کل اين محوطه در محاصره زمين هاي زراعي ، باغ هاي چاي و شاليزار است ، بخش عمده اي از اين آثار در اثر تسطيح تخريب شده اند. به گفته وي بزودي آثار تاريخي شناسايي شده در اين محوطه با نام «آثار مدفون شهر تاريخي تميجان» در فهرست آثار ملي به ثبت خواهند رسيد.

بقاياي يک روستاي تاريخي مدفون در منطقه «لگ موج» شهرستان املش در استان گيلان شناسايي کند.
به گفته ولي جهاني ، کارشناس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان ، اين بقاياي فرهنگي شامل ديوارهاي سنگي و آجري و پي بناهاي قديمي است و از آنجا که سفالينه هاي متنوعي در جاي جاي اين محوطه 30هکتاري پراکنده اند، اين احتمال وجود دارد که اين بقايا، بازمانده اي از آثار مدفون شده شهر تاريخي تميجان باشند.
اين محوطه تاريخي که 30هکتار مساحت دارد، با نام هاي محوطه لگ موج Aو Bو تپه قبرستان تقسيم بندي شده است.
اين منطقه با توجه به اين که روي تپه اي واقع شده ، احداث جاده از وسط اين محوطه تاريخي در گذشته سبب شده است ، ديواره جاده با بقايايي از آثار فرهنگي تاريخي مربوط به دوره هاي مختلف برخورد کند.
تميجان يکي از شهرهاي معروف دوران صفويه بوده که به عنوان مرکز حکومت رانکوه محسوب مي شده که ضرابخانه ، مسجد، پل و بناهاي ارزشمندي داشته و در دوره صفويه در اوج شکوفايي بوده است.
در متون تاريخي بارها درباره اين منطقه ذکري به ميان آمده است و از آنجا که کل اين محوطه در محاصره زمين هاي زراعي ، باغ هاي چاي و شاليزار است ، بخش عمده اي از اين آثار در اثر تسطيح تخريب شده اند.
به گفته وي بزودي آثار تاريخي شناسايي شده در اين محوطه با نام «آثار مدفون شهر تاريخي تميجان» در فهرست آثار ملي به ثبت خواهند رسيد./ایسنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.